Bepalen van de inhoud
Ieder nieuw nummer beginnen we met een redactievergadering met onze redactieraad, waarin de mogelijke onderwerpen worden doorgenomen en interessante invalshoeken worden geformuleerd. De redactieraad bestaat altijd uit een groep medisch specialisten en een eindredacteur vanuit BPM Medica.
Stel: er is net een nieuwe richtlijn uitgekomen. Welke expert kan hier op een aansprekende manier over vertellen?
Of: in welke vorm vertellen we het verhaal over nieuwe, veelbelovende geneesmiddelen?
Zijn er innovatieve projecten rond de organisatie van de zorg? Interessante internationale congressen? Nieuwe mogelijkheden van e-health? Wat speelt er binnen de verenigingen?
Samen met onze redacties stellen we zo het komende nummer samen.
Het samenstellen van het tijdschrift
De eindredacteur van een blad maakt de definitieve indeling op basis van input van de redactie. Ons team van freelance wetenschapsjournalisten, fotografen en vormgevers gaat vervolgens met de artikelen aan de slag.
Als de ingeleverde teksten en beeld zijn geredigeerd door onze bureau- en eindredacteuren, worden ze beoordeeld door de redactie. Na eventuele aanpassingen van de redactieraad stuurt de eindredacteur alle teksten naar de opmaker. Die zorgt ervoor dat alle artikelen op een mooie, goed leesbare wijze in het tijdschrift terechtkomen.
Wanneer iedereen tevreden is met het resultaat, kunnen de zogenaamde drukproeven naar de drukker gestuurd worden. Deze drukt het tijdschrift, en verstuurt ze naar de eindbestemming: onze lezers.
Meer dan alleen een tijdschrift
Alle publicaties zijn uiteraard ook online beschikbaar. Hier vinden bezoekers niet alleen alle gepubliceerde artikelen, maar bijvoorbeeld ook vacatures, evenementenagenda’s, en overzichten van richtlijnen.
Wij versturen ook regelmatig nieuwsbrieven met daarin de meest recent verschenen artikelen & andere nuttige informatie voor onze lezers.
Ook goed om te weten: bibliotheken en mediacentra kunnen bij ons automatisch online inhoudsopgaven opvragen om naar hun werknemers door te sturen.
Video
Ervaring leert ons dat sommige boodschappen zich beter lenen voor een video dan voor een artikel. Dat is gelukkig geen enkel probleem: in dat geval gaan we om de tafel met ons gespecialiseerde videoteam, dat ruime ervaring heeft met het maken van video voor medisch specialisten.
Gesponsorde inhoud
Naast de reguliere redactionele inhoud publiceert BPM Medica in haar tijdschriften soms ook voor de lezers relevante gesponsorde inhoud van partnerorganisaties. Deze inhoud heeft dezelfde kwaliteit als de reguliere redactionele content. Gesponsorde content vormt, naast abonnementen en advertenties, mogelijk een extra inkomstenbron om een tijdschrift of volledig platform financieel mogelijk te maken.
Gesponsorde inhoud in tijdschriften of op websites van BPM Medica voldoet altijd aan de volgende drie criteria:
- Het is duidelijk gescheiden van de reguliere inhoud
- Het kent dezelfde kwaliteit als reguliere redactionele artikelen
- Voor de lezer is direct duidelijk dat het om gesponsorde inhoud gaat
Nieuwsgierig? Neem contact met ons op